Prieš kelerius metus Lietuvoje pasirodę detektyviniai vaidmenų žaidimai – vis labiau mėgstami. Ši populiarėjanti pramoga leidžia originaliai ir nebrangiai praleisti laiką draugų ar kolegų būryje. Visus vaidmenis žaidime atlieka patys dalyviai, tačiau jų tikslas – ne aktoriniai sugebėjimai, o įgyvendinti jų personažams keliamas užduotis tarsi tai būtų realus gyvenimas.
Štai pavyzdžiui: pjesės „Galutinė uždanga“ metu pagrindinis aktorius Vincentas Roilas krenta negyvas, žiūrovai ir trupės nariai ima aikčioti, uždanga nusileidžia. Atrodo, kad Vincento mirtis nėra natūrali, tad Skotlend Jardas tiki, kad tai – žmogžudystė! Tačiau teatre šou – turi tęstis. Kitą vakarą Vincento vaidmenį atlieka jo dubleris ir po spektaklio teatro režisierius sukviečia visą trupę. Tokia žaidimo situacijos priešistorė – prasideda tyrimas ir nuo šios vietos startuoja pats žaidimas.
Greta tikslo išsiaiškinti kas yra nusikaltėlis, visi šios istorijos dalyviai turi slaptų asmeninių siekių. Ar tiesa, kad Čarlio Čaplino autografas yra parduodamas? Ar Holivudo direktorius iš tiesų matė šį pasirodymą? Koks tas įtartinas verslas, į kurį investavo daug žmonių ir prarado pinigus? Ir kodėl Vincento dubleris neatrodo nusiminęs dėl jo mirties?
Tai – vienas iš kelių galimų detektyvinio vaidmenų žaidimo scenarijų. Žaidimo esmė – kiekvienas dalyvis per dvi-tris valandas, naudodamasis žaidimo pradžioje jam suteikta ir vėliau iš kitų įgyta ar nusipirkta informacija, mėgina išsiaiškinti, kas iš susirinkusiųjų į vakarėlį yra nusikaltėlis, ir atlikti savo vaidmens jam diktuojamas pareigas. Tokiu būdu kolektyvinės ir proginės šventės, kalėdiniai vakarai pavirsta į smagų, intrigų ir netikėtumų kupiną vakarą įtartinų ir spalvingų asmenybių kompanijoje.
Autentišką atmosferą galima sustiprinti parinkus žaidimo siužetą atitinkančią vietą – nuošalią sodybą ar tuščią teatrą, tačiau tam taip pat tinka ir įprastos vietos – kavinė ar biuras. Žaidimo scenarijus sukurtas taip, kad įtariamuoju gali tapti beveik kiekvienas, nes, kaip ir įprasta detektyvuose, daugelis galėjo turėti savų motyvų nusikalstamam poelgiui. Vakaro metu žaidimas nuolat kinta priklausomai nuo to, kiek kuris žaidėjas sužinojo ar sugebėjo užgniaužti jį kompromituojančią informaciją.
Parašykite komentarą